paris photo diary


It has been years since I haven't been in Paris. I go to France quite often to visit my boyfriend and family, but I haven't been in Paris for five years. Five years is way too much time not to go to Paris. Also it was the first time for me visiting the city since I started studying Architecture and taken in interest in urban planning and Paris was obviously one of the cities we studied. It's incredible how your view of a city can change in such a short period of time and I have to say I enjoyed it so much more knowing something about its history. The two things I was not in love with were the heat (hi European heatwave!) and the prices- in this city it's actually cheaper to get dressed than to eat (that responds my grandma's all time favourite question whether it's cheaper to dress me or feed me). But well, who needs money when you're in Paris? (Or who needs money after leaving Paris- you know what I mean!)

Už to je pěkných pár let, co jsem nebyla v Paříži. Do Francie jezdím celkem často, abych navštívila přítele a rodinu, ale v Paříži jsem nebyla pět let. Pět let je moc dlouhá doba na to nejet nikdy do Paříže. Tentokrát je to tedy poprvé od doby, co jsem začala studovat architekturu, co jsem v tomto městě byla. Vzhledem k tomu, že jsem si oblíbila urbanistické projekty a Paříž byla vděčnou předlohou, tak jsem si město užila snad ještě víc, než když jsem o něm "nic" nevěděla.  Dvě věci, co mi úplně nevyhovovaly byly vedra (zdravím evropskou vlnu veder!) a ceny- v Paříži je levnější mě šatit, než živit (abych odpověděla na celoživotní otázku mé babičky). Ale kdo by potřeboval peníze, když jste v Paříži? Nebo spíš- na co potřebujete peníze mimo Paříž (chápejte, komu by záleželo na důchodovém pojištění a nájmu, že)

 
On my first day I decided to climb the Arc de Triomphe: and I was pleasantly surprised that under 26 years it's FREE (not something you'll hear often in Paris).
///
První sen jsem se rozhodla vyšplhat na Vítězný oblouk: a moje malé vítězství bylo že pod 26 let je ZDARMA (to v Paříži často neuslyšíte).

 Champs Elysées <3

 I was thrilled to see another brilliant couture exhibition in Paris (last time I was there I saw the YSL one, the time before Vionnet). The Jeanne Lanvin in Musée de la Mode was everything I could have dreamt for: incredible dresses from the archives, in beautiful settings and FREE (this time for architecture and arts students only). Words cannot express how I love this kind of exhibitions, where couture pieces can be seen up close. The attention to detail, the materials, the cuts, the way fabrics or beads reflect lights, the incredible craftmanship... That's just something you can never quite experience from an image. 

Byla jsem úplně nadšená, že v Paříži byla další skvělá výstava o módě (naposledy jsem tam byla na YSL, před tím na Vionnet). Výstava o Jeanne Lanvin v Musée de la Mode byla úplně úžasná: nádherné šaty z archivů, v krásném prostředí a ZDARMA (tentokrát jen pro studenty architektury a jiných umění). Ani nemůžu popsat, jak moc podobné výstavy miluji, když tak mistrně zpracované kousky můžete vidět na vlastní oči. Detaily, materiály, jak se od látek či korálků odráží světlo, střihy, jak neuvěřitelně zpracované ty látky a švy jsou... To jsou věci, které na obrázku prostě nepocítíte.

Musée de la Mode

Drinking regime /// Dodržujeme pitný režim

Night walk at Champs Elysées /// Noční procházka po Champs Elysées
Typical French lunch - for me at least with the magret.
///
Typický francouzský oběd- alespoň pro mě s kachním magret.

Exhibition about Le Corbusier at Centre Pompidou. Also a great exhibition about anthropometrics, art and architecture and art (if you don't mind crowds). This time not FREE (not even for archi students) but what are 11 € in Paris?
///
Výstava o Corbusierovi v Centru Pompidou. Další dobrá výstava o lidských rozměrech, architektuře a umění (pokud vám nevadí davy lidí). Tentokrát bohužel ne ZDARMA (ani pro studenty architektury), ale v Paříži těch 11 € za vstup ani nepocítíte.

At Palais Royal in my super cool vintage Levi's mini.
///
V Palais Royel v nejlepší vintage Levi's sukni.
Louvre

CityPharma at Rue du Four should be an address all beauty junkies must visit when in Paris. It's so incredibly cheap and filled with all of the French pharmacy brands (Caudalie, Nuxe, Bioderma, La Roche-Posay,...). Don't mind the crowds and shop because there's nowhere in the world you could get these products cheaper (at least not in Paris- but usually all big French cities have one of these super-cheap pharmacies).
///
CityPharma v Rue du Four je adresu, kterou musí navštívit všechny milovnice kosmetiky (klidně i milovníci, who am I to judge). Zaručuji vám, že je to ta nejlevnější lékárna, ve které jste kdy byli a tato má opravdu všechny francouzské značky (Caudalie, Nuxe, Bioderma, La Roche-Posay,...) Nenechte se odradit davy a ponořte se do víru všeho levnějšího (každé velké francouzské město podobnou lékárnu má) a pak si jako já můžete pořídit například dvojbalení Biodermy za 15,60 € (tolik u nás stojí jedna) či ty nejlepší balzámy Nuxe asi za 6,30 €.



Pique Nique sur les quais

And of course I couldn't leave Paris without eating a croissant! (and a big brunch along).
///
Nemohla jsem odjet z Paříže, aniž bych snědla croissant! (a k tomu velký brunch).


Unfortunately I didn't have the time to do everything I wanted- but I am not complaining because I just wanted to relax and enjoyed the city and that went more than well. And something is telling me I might be back very soon :)
Bohužel za tři dny ani není možné vše stihnout a já se o to ani nepokoušela, chtěla jsem si prostě odpočinout a užít si město. Ale něco mi říká, že nebude dlouho trvat, abych se do Paříže opět vrátila :)



17 comments:

  1. prekrááásne fotky, wau tá atmosféra!

    ReplyDelete
  2. Krásné fotky! Výstava Jeanne Lanvin musela být úžasná <3 A ta vintage sukně! Takovou jsem měla, když mi bylo asi deset...

    ReplyDelete
  3. Já jsem byla poprvé v Paříži až ve svým 27 letech (naštěstí to bylo v zimě a vyšlo nádherný počasí, tyhle vedra bych asi nedala) a teďka když ty fotky vidím, tak se tam asi v nejbližší době zase vydám. Nádhera!

    ReplyDelete
  4. Paříž je krásný město. Než jsem tam jela, tak si pamatuju, že někteří známý mi říkali, že tam jsou protivný lidi a nepořádek. Já se setkala s úplným opakem. Nikde žádnej bordel a všichni byli moc vstřícní ;-)..A taky mě překvapilo, že jsme třeba do Louvreu nebo Pompidu a jiných galerií,muzeí apod neplatily vstupy, a to jsme nebyly studentky umění :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jste tam asi byly první neděli v měsíci, to jsou pak všechna muzea zdarma :) A Francouzi jsou mnohem sympatičtější, když s nimi mluvíš francouzsky, takže tohle já nemůžu úplně posoudit..

      Delete
  5. Miluju ty fotky a anad se do Paříže taky brzo podívám.:)

    ReplyDelete
  6. na corbusierovi som bola, a ľudí bolo oveľa menej ako býva povedzme v albertine, odporúčam ísť hneď ráno (otvárajú myslím o 11). mimochodom, koho sú tie cigarety na poslednej fotke ? a čo si si z paríža priniesla? aj nejaké oblečenie ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. My to právě dřív nestíhali. Cigarety jsou kamaráda. Já si přivezla hlavně kosmetiku a pak dvě trička z mého oblíbeného Petit Bateau :)

      Delete
  7. ja Paríž zbožňujem! máš super sukňu a fotky sú krásne. :) na týchto fotkách vyzerá Paríž taký prázdny, žiadne davy turistov a pod, ale asi to tak nebolo, či? :D :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já tam byla během vlny veder, takže možná všichni byli raději někde zalezlí :) Ale tím že je Paříž rozsáhlá, tak se to rozprostře, ale na Champs Elysées i pod Eiffelovkou bylo lidí opravdu hodně

      Delete
  8. Pod 26 let je v Paříží spousta památek zdarma nebo alespoň za velmi sníženou cenu.
    Že je levnější tam šatit než živit? No nevím, pominu-li nájem a restaurace na hlavních bulvárech, ceny jsou srovnatelné s jinými Evropskými metropolemi.

    PS: Paříž se musí vidět několikrát =)
    PPS: pěkné fotky

    Prima den,
    Michael
    www.ontheleaf.net

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mně právě přijdou všechna jiná města v Evropě levnější- jedinou výjímkou je Londýn. Obzvlášť na jídlo, Berlín, Brusel, Řím, Barcelona, tam všude jsou restaurace levnější.

      Delete
  9. Nádherné fotky, hrozně bych se tam jendou taky chtěla podívat! :) krásný článek!!
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  10. Skvele fotky!♥ Snad se do Parize znovu podivam uz brzy...:))
    CAPTURING MY LIFE blog

    ReplyDelete
  11. jedním z mojich veľkých snov je ísť do Barcelóny<3 krásny príspevok a aj fotky <3

    Tori

    ReplyDelete