the uggly shoe season

  Dear friends, if you don't feel like dressing up, keep your heads up! The odd are in you favour! This  season shoes are so ugly you could make your grandma jealous.
  It's not the first time I am talking here about how I don't like absolutely perfect outfits and that I always like to add something a little understated. I even dare to say that the imperfect look is quite a thing in fashion, not even going as far as normcore, but if you look a little around you you'll see many simple t-shirts, ripped jeans, beach hair, New Balances, Birkenstocks, fisherman sweaters, which are all understated and comfortable pieces to make up understated & comfortable outfits.
  I see some explanations to this trend- basics are so easier to wear and match and therefore are a better investment than anything statement. Comfortable garments are a must because who would like to feel uncomfortable all day? And then I don't want my clothing to speak louder than my personality- when I am showing someone my skills I want them to listen to me and not being distracted by my feather head piece. Or worse I don't want to be distracted by the thought that something might be peeking. Of course there are moments when showing off is appreciated, but overall I have the tendency to relax. And there has been a lot of relaxing lately.
  It began in New York, when after years of disregard of mules I found a pair that was just too perfect. Unfortunately the right one didn't fit, so the only option was to find a rebound. After stalking topshop.com for a few weeks they kept up with their title of my official-dream-come-true-shoe-provider and made a perfect pair (these).
  Then I started to run and thought it would be great to get some running shoes (note the fact that there is ALWAYS a good opportunity to buy new shoes for me ;) so I got the Nike Free Flyknit. Most. Comfortable. Shoes. Ever. Before I actually started running in them I tried to wear them in a casual outfit. I felt super cool wearing them  and 15 minutes later my back didn't hurt anymore- now tell me how many of your shoes can do that?

  The ugliest pair I got were my Grandma's Birk-like slides. So sophisticated, right? Stealing Grandma's slides. I found them in the shoe closet and I thought I could make them elegant. I took them to Barcelona with me and I was waiting for a long time to make a public appearance with them.
  After publishing a picture of them on my Instagram I got two kinds of reactions: some were saying there are amazing, the other half was asking if I have just escaped from a hospital. Yes, Birks were designed for a certain purpose, but fashion adopts a lot of non-fashion items: trench coats used to be a part of military uniforms, Coverse were basket ball shoes, jeans were the garment of miners. Could Birks & other similar items be next?
  After weeks of trying to make the cool again and again I surrendered & bought alternate slides from Bata (that are right after the Nikes in comfiness). Meanwhile there are a looot more of new ugly shoes emerging on the Internet every day and I think the Tevas win the contest of the worst-looking-fashionable-shoes. I don't need to be that much fashionable.

How far are you willing to go with shoe-awfulness? What are the ugliest shoes you have seen this season?



Drazí přátelé, pokud zrovna nemáte náladu vypadat jako ze škatulky, nezoufejte! Bohové jsou vám nakloněni! Letos totiž frčí boty tak nehezké, že vám je všichni důchodci budou závidět. 
  Už několikrát jsem zde zmiňovala, jak mě nebaví dokonale upravené a sladěné outfity, ale že vždy přidám alespoň nějaký element, který celek uvolní. Obecně bych řekla, že perfektní / neperfektní vzhled je jedním z hlavních proudů současné módy a ani nemusíme zacházet do takových extrémů, jako je normcore, ale stačí se podívat okolo sebe /v českém případě možná spíš na internet/ - zatím co před lety všichni obdivovali dokonale promyšlené celky, dnes to jsou samá jednoduchá trika, džíny protrhlé na kolenou, rozevláté vlasy, New Balancy, poslední dobou také Birkenstocky, lusté svetry, v celku nenápadné a pohodlné kousky, které utváří nenápadné a pohodlné outfity.
  Z mého pohledu to má opodstatnění hned několik- nadčasové kousky se lépe kombinují a častěji nosí, tudíž jsou lepší investice než cokoliv výrazného. Pohodlné věci jsou nutností, protože kdo by se chtěl cítit nepohodlně celý den? A pak také je tu faktor, že nechci, aby oblečení přebilo moji osobnost- když prezentuji projekt, tak chci aby lidé poslouchali mě a ne aby se soustředili čelenku s peřím, co mám na hlavě. Nebo hůře, abych se já musela soustředit na to, že mi tu něco leze a támhle něco kouká. Samozřejmě jsou chvíle, při kterých se hodí vytasit své zbraně, ale povětšinou mám pocit, že není potřeba to nijak přehánět, ale spíše se uvolnit. A že toho uvolňování je poslední dobou dost.
  Začalo to nenápadně. Po letech averze vůči nazouvacím pantoflím, ať už bez podpatku nebo bez, jsem objevila jedny s klínkem, co se mi opravdu líbily v New Yorku. Bohužel mi jedna z bot nesedla a tak se mým novým životním cílem stalo, najít pro mé srdce jejich náhradu- vytlouct klín klínem. Stalo se tak po pár týdnech stalkování stránek Topshopu, jelikož ten je na boty můj snoplnič. Další položka odškrtnutá ze seznamu "to si na sebe nikdy nevezmu".
  Poté jsem začala běhat a řekla jsem si, že by to chtělo nějaké pořádné boty, a tak se ke mě dostaly Nike Free Flyknit. Nejpohodlnější. Boty. Ever. Než jsem se dokopala k tomu, abych si v nich opravdu šla zaběhat, tak mi to nedalo a zkusila jsem si je obléct k tomu, co nosím normálně. Kromě toho, že mi přišly bezpodmínečně kůl, tak mě v nich asi po čtvrt hodině úplně přestaly bolet záda- no řekněte mi, která vaše bota to dokáže? Samozřejmě se mi mnoho bot líbí mnohem více vzhledově, ale už jen díky tomu, co na mě dokázaly, mám chuť je nosit mnohem častěji.
  Největší šeredky co se ke mě dostaly, jsou zdravotní pantofle mojí babičky. To zní neuvěřitelně sofistikovaně, že? Krást babičce pantofle. Našla jsem je doma v botníku a přemohla mě myšlenka, že  v nich určitě dokážu vypadat elegantně. Řekněme ale, že je to docela těžké. Nicméně jsem si je vzala s sebou do Barcelony a dlouho jsem čekala na okamžik, než jsem si je vzala na veřejnost.
  Po zveřejnění jejich fotografie na Instagramu se ke mě dostaly dva typy reakcí: první hlasy říkaly, že jsou skvělé, druhé hlasy, že vypadají jako z nemocnice. Ano, zdravotní pantofle byly navrženy pro jistý účel, nicméně móda již mnohokrát adoptovala naprosto nemódní předměty: věděli jste například, že trench coaty byly původně součástí uniformy vojáků za 1. světové války? Conversky byly botami pro basket? Džíny oděvem horníků? Mohly by Birkenstocky a jim podobné být dalšími?
  Po týdnech přemýšlení jsem se nakonec rozhodla, že zdravotní pantofle jsou moc i na mě a koupila jsem si lehce elegantnější alternativu u Bati a už teď můžu říct, že jsou v pohodlnosti hned za Nike Free. Mezitím se na internetech (na té části internetu, kde se pohybuji) objevily trekové sandály s tím, že jsou strašně "cool". Ty jsou moc i na mě, a to jsem prosím velice módně tolerantní.

  Jak daleko jste v boto-ošklivosti ochotni zajít Vy? Jaké nejošklivější boty jste tuto sezónu viděli?
  

15 comments:

  1. No, mam od Bate podobny boty jako ty, ale vocad pocad, teda trekovky mimo vylet do prirody cool fakt nebudou nikdy!

    ReplyDelete
  2. Tak tech trekovych sandalu uz jsem si take vsimla, moje birkinstocky se rozhodly ke me nedoputovat a jsem za to rada myslim ze bych dvoje osklive sandale neunosila, me posledni tendence mody dost bavi a nenosim nic jineho nez zakladni veci a svete div se jsem mnohem spokojenejsi a myslim ze je to i slusivejsi, zrovna dnes jsem si tak jela na kole po ulici v kodani a i po mesicich zde stravenych jsem neverila jak to tady vsem tem holkam slusi v obyc trikach zastrcenych do sortek nebo sukne, k tomu tenisky, shopperku na hlavu messy drdol a jde se. Cool!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shopperku na hlavu? Tak to je fakt kůl!
      (aneb buď se nauč psát, anebo se smiř s tím, že budeš za blbku).

      Delete
  3. Já jsem v tomhle vždycky hrozně opožděná... Tenisky (mimo cvičení) jsem strašně dlouho nenosila - letos jsem si koupila Conversky. K tolik populárním Nike Air Max mám prozatím odpor a donedávna jsem měla ještě i k birkenstockům, ale poslední dobou se zděšením zjišťuji, že se mi začínají líbit :D. Člověk těm trendům nakonec stejně podlehne - sama se nechám svými chutěmi překvapit :D.

    Na druhou stranu s přítelem dost často jezdíme na výlety - do přírody a do hor, kde jsou trekové sandály značka ideál a vůbec mi nevadí (s odpovídajícím oblečením) :).

    ReplyDelete
  4. já bych je chtěla na platformě nic proti nim nemám

    ReplyDelete
  5. Já a New Balance - První setkání prostřednictvím hrozně cool fotky = láska na první pohled. První setkání naživo = proboha, proč jsou ty boty tak hnusný? XX dalších setkání po xx dalších vlnách slev = pokaždé jsem si je osahala, ujistila se, že jsou to vyhozený peníze a vrátila je zpátky. New Balance za 900,- a já si je poprvé zkouším. Jdu k pokladně. Poprvé vycházím mezi lidi... Nosím je už tři měsíce vkuse, moje máma je nesnáší a já je, světě div se, miluju :D

    http://pradelna.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. Ah such a great post! I love the ugly shoe trend that's been up and coming and love the point you made about the revolution of fashion! Personally I'm obsessed with the granny birk's and need to get myself a pair of dupes asap! haha It was so hilarious the other day i went over to my aunty's and she had a genuine pair which she disregarded and used as house shoes I would have stolen them if they weren't too big she found it so funny that they're in! lovely post!

    stylegrande.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  7. Pre istotu som si taketo "pantofle" kupila na tuto sezonu troje :D .. nemam ziadne pluzgiere, nebolia ma nohy, proste pohoda. V botniku mam este jedny"hnusoboty" - tenisky na kline zo Zary :D

    ReplyDelete
  8. nevím jestli neošklivější a nevím jestli jsou z téhle sezony, ale absolutně se mi nelíbí " doktorské " boty co často nosí Ejvi. žádné jiné boty na mě tak špatný dojem neudělali..

    ReplyDelete
  9. Výborný článok Adel! Ono presne teraz ide ,,ugly is pretty" a mne sa to páči, pretože nikto nie je dokonalý a ani naše outfity nemusia byť. A práve tá nedokonalosť ich robí výnimočnými a krásnymi. Ja nosím takéto zdravotné biele šľapky a potom ešte jedny Papillio, ktoré som si prerobila a nedám na ne dopustiť. U mňa sú najpohodlnejšie Nike Air Max, proste dokonalosť!

    ReplyDelete
  10. Já osobně bych tyto boty nenosila ale přijdou mi IN !:)

    Můj blog YOKO NGUYEN BLOG

    ReplyDelete
  11. Hodne techto veci ,,ugly is pretty" je hezkych a libi se mi, ale zrovna zdravotni pantofle k nim nepatri :))

    ReplyDelete
  12. mne sa fakt nepáčili, už iba preto, že mi fakt pripomínajú základnú školu a prezuvky...no v jednoduchej čiernej by som ich prijala, aj keď som ich odmietala...
    mne sa dokonca nepáčili ani espadrilles, ale v poslednej dobe som si ich tak zamilovala, že moje všetky nike tenisky by sa mali obávať konkurencie (teda na leto isto!!).
    trendy ani tak katastrofálne nie sú, pod2a toho kto ich ako prevezme, horšie je, keď sa snažia dať na jedny topánky všetko - od saténu, cez kov, štrasy, mašle... ale to je môj subjektívny názor, čím menej, tým viac!

    ReplyDelete
  13. Za mně fuj, fuj, fuj! A trekové sandály (taky jsem je viděla na netu jako "cool stuff", evidentně dotyčný/á nebyl/a nikdy v ČR, haha) už vůůůůbec ne!

    ReplyDelete